Auto Verhuur bij Studentenhuizen Curaçao.
Houdt er rekening mee dat wij jouw een auto toewijzen.
Prijs bij langer dan 90 dagen: vanaf € 15,00 p/dag oftewel ca. € 450,00 p/maand.
Prijs korter dan 90 dagen: vanaf € 30,00 p/dag oftewel ca.
€ 900,00 p/maand.
Eigen Risico wordt betaald d.m.v. borg: € 500,00.
Let op: de borg is laatste garantstelling. Bij bijvoorbeeld schade betaal je altijd een gespecificeerde schadefactuur.








Extra’s opties bij je auto verhuur
Natuurlijk bieden wij ook extra opties aan bij je om je reis zo leuk en veilig mogelijk te maken.
01
All risk dekking.
Wil je altijd goed gedekt zijn op weg? Hiermee je eigen risico afdekken? Dit kan met de allrisk dekking.
+ € 90,– p/maand.
02
Extra bestuurder
Wil je de auto samen met iemand huren of wil je niet altijd de BOB zijn? Schrijf ook de 2e bestuurder in.
+ € 45,– p/maand.
03
24/7 Wegenwacht
Altijd verzekerd van hulp onderweg met de 24/7 wegenwachtservice.
+ € 75,– eenmalig.
Veel gestelde vragen
Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je ons appen op + 599 9524 62 71
Met hoeveel personen kan ik een auto huren?
Al onze auto’s zijn geschikt voor 4 personen en we kunnen maximaal 3 bestuurders per auto inschrijven.
Een tweede bestuurder kost je per maand € 45,- extra. Komt er een 3e bestuurder later bij, dan komt er nogmaals € 45,- extra bij ongeacht de duur van het contract.
Wel een auto delen of niet een auto delen met anderen?
Wij begrijpen dat je kosten wilt besparen. Houdt er altijd wel rekening mee dat het mogelijk is dat hierdoor onderling ruzie kan ontstaan. Je hebt op Curaçao voor alles een auto of een scooter nodig om je te verplaatsen.
Soms blijkt een auto delen met 2 personen al lastig te zijn. In sommigen gevallen werkt dit ook goed. Natuurlijk blijft de keuze bij jezelf.
Hoe ontvang ik de auto?
Je auto staat geparkeerd bij je gekozen studentenhuis, hier ontvang je dan ook je sleutels van je auto.
Bij aankomst bij je studentenhuis worden je sleutels ook aan je overhandigd. Je ontvangt hier tips over het veilig rijden op het eiland! Hierna ben jij klaar om vele veilige kilometers te maken en super toffe herinneringen te maken!
Vooraf heb jij je huurovereenkomst getekend en betaald.
Hoe betaal ik de maandelijks huur?
Je betaalt de huur elke maand vooraf. Een paar dagen voor de nieuwe maand sturen we je een betaalverzoek voor de komende maand, gebaseerd op het originele contract. Je kunt de huur ook eenvoudig betalen via iDeal, bankoverschrijving of een storting op onze bankrekening.
We vragen je ook om een afspraak te maken voor een snelle controle van je voertuig. Tijdens deze controle kijken we of er verborgen problemen zijn en als je zelf specifieke zaken wilt laten controleren, kun je dat ook aangeven. Deze controle duurt maar een kwartiertje.
WA – Verzekering of All risk dekking?
WA-Verzekering is de wettelijke aansprakelijkheid. Hierbij is alleen de schade verzekerd die jij bij botsingen of andere ongevallen aan anderen toebrengt. Alle andere kosten komen voor eigen rekening.
Ook zal je te maken hebben met een eigen risico. Dat is het maximale bedrag wat jij moet betalen aan de verzekeringsmaatschappij om de schade van de tegenpartij te dekken.
Voorbeeld WA-verzekering: Wanneer je nu een ongeluk krijgt waarbij bijvoorbeeld de gehuurde auto total-loss wordt verklaard ben je de dagwaarde van de auto kwijt. Auto’s die wij verhuren zijn maximaal € 5.000,- waard.
Met een All risk dekking ben je duurder uit dan alleen een WA-Verzekering. Bij het huren van een studentenauto ben je vaak dan ook meer kwijt wanneer je voor een allrisk verzekering kiest. Ook bij deze verzekering is een eigen risico van toepassing.
Voorbeeld All risk dekking: Heb je schade aan je auto voor € 1.750,- en heb je een eigen risico van € 500,-, dan hoef je alleen die eerste € 500,- te betalen en andere € 1.250,- wordt door ons betaald.
Wat moet ik doen bij een ongeluk?
Als er een ongeluk gebeurt, is het belangrijk om eerst de veiligheid van jezelf en anderen te waarborgen. Laat wel de auto staan op de plek waar de ongeluk is gebeurd en verplaats hem niet meer!
Breng jezelf en omstanders naar een veilige plek weg om verdere ongelukken te voorkomen.
Vervolgens, beoordeel de situatie en beslis of je medische hulp nodig hebt.
Bel 910 voor een ziekenhuis.
Bel 911 voor de politie.
Bel 912 voor een ambulance als dat nodig is.
Bij kleine schade, zoals een kras op een bumper, kun je proberen de schade direct af te kopen als het jouw schuld is. Twijfel je? Neem dan contact op met ons.
Voor grotere schade, bel altijd de Curaçao Road Service op (+5999) 199 om een schaderapport op te laten maken voor de verzekering. Noteer altijd het kenteken, merk, type, naam, telefoonnummer en (email)adres van de tegenpartij, en maak foto’s van de schade en de situatie.
Bel 9247 voor de 24/7 Wegenwacht Service als de auto weggesleept moet worden. Andere sleepbedrijven zijn niet toegestaan, en de kosten zijn voor eigen rekening, mits je de optie wegenbelasting aan je huurt hebt toegevoegd.
Wat moet ik doen bij schade?
Bij schade neem je zo snel mogelijk contact met ons op via (+5999) 524 62 71. Je kan ons ook Whatsappen op dat nummer trouwens! Dan gaan we samen op zoek naar beste oplossing.
Wat moet ik doen bij inbraak of diefstal?
Hoewel onze verhuurauto’s niet erg aantrekkelijk zijn voor dieven, is het toch belangrijk om voorzorgsmaatregelen te nemen. Laat geen waardevolle spullen achter in de auto om gelegenheidsdieven geen reden te geven om in te breken. In de meeste gevallen voorkom je zo al 95% van de diefstallen.
Als je auto toch gestolen wordt, vragen we je om de dagwaarde van de auto te vergoeden. Als je een all-risk dekking hebt, dekt deze de diefstal van de auto (na aftrek van je eigen risico). Dit is het standaardbeleid op het hele eiland.
Wat doet de wegenwacht voor mij?
Heb je eenmalig die € 75,- betaald voor de huurperiode, dan heb je de 24/7 Wegenwacht Service, oftewel de ANWB van Curaçao. Zij helpen je als je een lege accu hebt, je per ongeluk zonder benzine staat, een lekke band hebt of met andere kleine problemen.
Je kan 24 uur per dag met ze bellen op 9247.
Bekijk Wegenwacht Service voor alles wat ze doen.
Wat moet ik doen bij autopech?
Als je ergens met pech staat, laat het ons dan zo snel mogelijk weten via telefoon of e-mail. Vertel ons je naam, telefoonnummer, welke auto je huurt, waar de auto staat, waar de sleutels zijn en wat je denkt dat het probleem is. We zullen meteen aan de slag gaan om je zo snel mogelijk weer op weg te helpen.
Buiten kantoortijden kun je de Wegenwacht bellen op 9247. Zij helpen je weer op weg of zorgen ervoor dat je thuis komt, zonder kosten wanneer je gedekt bent. Vergeet ons ook niet een e-mail te sturen, zelfs als het probleem al is opgelost.
Wat moet ik doen bij een lekke band?
Om een lekke of kapotte band te voorkomen, is het belangrijk om niet door de berm te rijden en gaten en kuilen te vermijden. Controleer regelmatig je banden en zorg ervoor dat er geen steentjes in het profiel zitten. Vergeet ook niet om je reserveband te controleren!
Als je toch met een lekke band komt te zitten, stop dan direct op een veilige plek en verwissel de band of je moet bellen met de wegenwacht op 9247.
Laat de lekke band zo snel mogelijk repareren bij een bandenshop op het eiland om problemen te voorkomen, zoals een tweede lekke band. Het kost gemiddeld zo’n € 4,50 om een band te plakken en een tweedehands band kost ongeveer € 27,50. Zorg ervoor dat je dezelfde maat koopt en laat installeren! Let op je moet wel betalen in Antilliaanse guldens.
Rijd nooit verder met een lekke of kapotte band, omdat dit veel schade kan veroorzaken aan jezelf, de auto, de weg en anderen!
Wat moet ik tanken?
Op Curaçao herken je benzine aan het gele handvat bij elk tankstation. Zorg ervoor dat je altijd minstens een kwart tank hebt, want tijdens stroomuitval kan tanken soms niet mogelijk zijn. Betaal eerst aan het loket wat je wilt tanken en ga dan pas tanken. Dit is anders dan normaal.
Hoe krijg ik mijn borg terug?
Als je de auto hebt ingeleverd zoals afgesproken (schoon, met dezelfde hoeveelheid benzine en zonder schade), krijg je je borgsom terug zoals je die hebt betaald. Als je via bankoverschrijving hebt betaald, maken we het geld weer naar je over. Als je contant hebt betaald, krijg je het contant terug (in dezelfde valuta als je hebt betaald).
Je ontvangt de borgsom maximaal binnen 14 werkdagen na het inleveren van de auto. Houd er rekening mee dat een internationale bankoverschrijving wat langer kan duren, maar daar hebben wij geen controle over. Eventuele extra bankkosten worden afgetrokken van het terug te storten bedrag.